Varm ovnen op til 175 C ved varmluft
Vask kartoflerne og pak dem ind i stanniol, prik lidt huller i stanniolen så dampen kan komme ud.
Læg kartoflerne i ovnene i 50 til 60 min eller til du kan stikke et spyd hele vejen igennem.
Når de er bagt tages de ud af stanniolen og de halveres, pas på ikke at ødelægge skindet.
Mens de stadig er varme skrabes fyldet ud, lad der være ca 5 mm tilbage i skallen så den ikke går i stykker.
Du skal bruge 5 af de 6 halve.
Purer fyldet i en food processer, eller hvis det godt må være lidt grovere kan det mases ud med et piskeris,
rør smørret i den varme masse så det smelter.
Tilsæt 5 spsk sukker og mix det sammen.
Tilsæt de 2 æggeblomme en ad gangen, rør dem hurtigt i massen så æggen ikke korrugerer. Derefter tilsættes fløden.
Tilsæt vaniljen, massen skal være creamet, hvis den er for fast og klumpet tilsættes lidt mere smør og fløde.
Put massen tilbage i skallerne og glat overfladen pænt.
Stil dem i en bageform og pensel dem med den sidste æggeblomme og drys med sesam,
Bag dem i ovnene ved 250C til de bliver gyldne.ca 3 til 4 min.
Så er de klar til servering.